Bootcamp för mammor

23 maj, 2016

Är du nybliven mamma och träningssugen?

Häng på vår bootcamp för nyblivna mammor som vi kör i höst tillsammans med tidningen mama!

Under sex veckor kommer du att få hjälp med att komma igång med träningen efter din graviditet.

Fokus kommer vara att bygga upp kroppen så att du på ett säkert sätt kan börja träna och springa igen. Träningen kommer att variera mellan (förberedande) löpträning, styrketräning och annan form av alternativträning, allt utifrån din nivå och dina förutsättningar.

Vi kommer att utgå från Hornsbergs strand i Stockholm och träna tillsammans varje tisdag och torsdag förmiddag. Självklart tar du med dig din bebis till träningen!

Utöver passen kommer du ha tillgång till bootcampens egen Facebook-grupp där du får pepp, förslag på hemmaträning och möjlighet att ställa frågor till våra coacher kring mammaträning (obs att det bara är deltagarna som kan se innehållet på sidan). Du kommer också löpande att få alla pass online, så att du kan köra på egen hand om du vid något tillfälle inte kan komma till träningen.

jessica-22 (1)

Foto: Edward Beskow

Varför Runday och mamas bootcamp?

Rätt sorts träning efter graviditeten är inte bara ett roligt sätt att komma igång utan också viktig för att orka med den fysiska påfrestning det innebär att vara nybliven mamma. Vi kommer att anpassa träningen utifrån dig, så du kan hänga på oavsett vilken nivå du legat på i din träning innan!

Har du inte möjlighet att ta dig till bootcamp-träffarna?

Ingen fara, det finns även möjlighet att vara med endast online! Då får du löpande alla pass skickade till dig, så att du kan köra på egen hand där du är. Som onlinedeltagare får du också tillgång till vår Facebook-grupp där du kan lära känna mammor i samma situation samt få massor av pepp och inspiration under veckorna som vi kör.

HÄR kan du läsa mer och anmäla dig.

 

6 kommentarer

    1. Hej Ulrika!
      Vi kör fr.o.m. den 30 augusti t.o.m. den 6 oktober. Vi rekommenderar att det ska ha gått minst åtta veckor efter förlossningen samt att man har gjort efterkontroll och fått ok från sin barnmorska att börja träna för att vara med. Sedan kommer vi att anpassa träningen samt ge olika alternativ anpassade efter hur lång tid det har gått sedan förlossningen och vilken nivå man ligger på.
      Allt gott,
      Jessica

  1. Hej, jag är inte nybliven mamma men haft lite skador efter förlossningen och ryggbesvär så därför inte kunnat komma igång med träningen direkt efter förlossningen. Min dotter kommer vara 13 månader när bootcampen startar är det ok? Eller är detta endast för nyblivna mammor.
    Med vänlig hälsning,
    Camilla Loén

    1. Hej Camilla! Vad jobbigt för dig med förlossningsskador och ryggbesvär. Hoppas att det är bra nu! Det är absolut ok, du och din dotter är varmt välkomna! Vänliga hälsningar Jessica

  2. Vad betyder alternativet medlem/icke-medlem i anmälan? Medlem hos runday, prenumerant på Mama eller båda två?

Lämna ett svar till Marielle Cancel Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*