Maratonförberedelse, banintervaller och allmänstyrka.

26 maj, 2014

För ganska många Rundaylöpare ligger fokus denna vecka på det som väntar på lördag, nämligen Stockholm Marathon! Självklart ville vi hjälpa till med uppladdningen, så Charlotte och Sandra tog med sig ett gäng löpare och körde ett tävlingsförberedande pass där löparna både sprang i tänkt tävlingsfart, men även i överfart, d.v.s högre fart än tänkt maratonfart.

 

Passet såg ut så här:

 

2x45sek med 45sek vila (i överfart)

5x5min med 1min vila (i tävlingsfart)

4x30sek med 30sek vila (i överfart)

 

Superbra jobbat! Hoppas att benen är i toppslag på lördag!

 

Jag stannade på banan med resten av gänget. Vi körde 10x60sek med 60sek vila och avslutade sedan med lite allmänstyrka. Bl.a. körde vi tuck-ups, planka, höftstyrka, larven, scissors och crossovers.

 

Banintervaller.
Banintervaller.

 

Ni var verkligen superbra i dag gänget. Hoppas att styrkan lämnar er med lite träningsvärk också 🙂

 

Tuck-ups.
Tuck-ups.

 

Höftstyrka.
Höftstyrka.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Kommande händelser

Det finns inga kommande aktiviteter.