MIAMI

31 december, 2015

När Elisabet och jag checkade in på hotellet i Miami igårkväll kände vi oss (och såg ut som) två rishögar efter att ha suttit i bilen från Sanibel i 2,5 timme och innan dess legat på stranden och badat i saltvatten.

Det var otroligt skönt att ta en dusch och piffa till sig lite.

Vi hade bokat bord på en restaurang som heter Alter i Wynwood som vi fått tipsat av Elisabets kompis Kelly som bor i Florida. Vi hade lite problem att komma dit då vi till att börja med hade som ambition att promenera de 2 milesen till restaurangen vilket gjorde att vi hamnade i Miamis slumkvarter som inte kändes helt tryggt. Det fanns inte en taxi i sikte så vi fick lite smått panik. Efter mycket om och men kom vi tillslut fram till restaurangen där vi blev väl mottagna. Vi hade dock aldrig kunnat föreställa oss hur fantastiskt bra det faktiskt skulle bli. Middagen var den godaste vi någonsin ätit i hela våra liv. Trots att vi hade 1000 saker att prata om så kunde vi inte annat än att fokusera på maten och upprepa för varandra vad sjukt gott det var. Här är vad vi åt till förrätt och varmrätt:

Soft egg. Sea scallop espuma, chive, truffle pearls, gruyere (den här förrätten är ett måste om man besöker Miami)

Duck breast. Cardamom, cashew-lime, tom kha risotto, broccoli stem (min varmrätt)

Glazed short rib. Malted yoghurt grits, red onion caramel, wild garlic oil, smoked peanuts (Elisabets varmrätt)

Vi åt också varsin efterrätt, delade på en flaska vin och avslutade med espresso. Vi var näst intill mållösa när middagen var över.

Vi frågade hovmästaren om han rekommenderade någon bar i närheten. Han gick med oss ut på gatan och drog med oss in på någon bakgata där han såg till att några vakter släppte in oss i en lokal som inte såg mycket ut för världen. När vi kom in möttes vi av en stark marijuana-doft och hög musik. Det var säkerligen en supertrendig och cool bar men passade inte riktigt oss. Vi satte oss i en taxi ut till Miami beach där vi satte oss på en bar och tog en drink innan vi åkte tillbaka till hotellet.

Det var skönt att vakna upp hyfsat utvilad i morse. Vi började med en löptur längs med vattnet.

Efter en frukost på Starbucks tog vi bussen ut till Miami beach för shopping! Och ja, som vi har shoppat!

Under eftermiddagen kom mamma och pappa och mötte upp oss och vi strosade en stund tillsammans på stan innan vi satte oss i bilen och åkte ner till lägenheten i Key Largo.

Kommentera

RundayMonday @ Karlbergsparken
Aug 29 kl. 18:00 – 19:00
RundayMonday @ Karlbergsparken | Stockholm | Stockholms län | Sverige
Vi ses kl. 18:00 till höger som slottet, se bild nedan. Alla är välkomna, oavsett tidigare löperfarenhet. Alltid teknikfokus på RundayMonday. Glöm inte ladda ner vår Runday App (www.runday.se/app) med löpskolningsövningar om du inte redan...