Över 70 starka löpare trotsade värmen!

Ännu ett fantastiskt Rundaypass är avklarat och med ett leende på läpparna vandrade vi tränare bort från Karlbergsparken. Ni är så fantastiskt duktiga! Det ger så mycket mersmak att se er löparglädje på måndagar, så tusen tack för det.

 

Alla löpare värmde upp tillsammans och körde jogg, stretching och löpskolning. Sedan delades gruppen in i två delar. Den ena gruppen körde ett kombinationspass. Passet inleddes med fyra löparstyrkeövningar innan löparna körde två intervaller på 550 meter. Detta upprepades tre gånger totalt, men gång två och tre körde löparna fem löparstyrkeövningar innan intervallerna. Löparna slet bra tillsammans och poängen med passet är att vänja sig vid att springa med trötta ben. Jättebra kämpat!

 

Den andra gruppen körde ett renodlat sprintpass. Först körde löparna fyra 100 meters lopp. De första 80 metrarna skulle gå på 80% av max och sedan accelererade löparna de sista 20 metrarna till en  sprint. Efter dessa fyra var det en längre seriepaus innan de körde 200m (30 sekunders vila) 200m (6 minuters vila) 250m (40 sekunders vila) 150m (6 minuters vila) 300m (45 sekunders vila) 100m (6 minuters vila) 400m. Alla intervaller skulle gå så nära max som det bara går och det bjöds på fina mjölksyregrimaser på banan i dag, men vilken insats! Detta är ett riktigt tufft pass så ge er själva en riktig klapp på axeln om ni körde detta i dag! Om ni vill lära er mer om varför vi kör sprintträning kan ni läsa det här.

 

Nedan finns några bilder från dagens pass:

 

Upploppet på näst sista intervallen.

Seriepaus innan sista 400ingen.

Slutspurt

Eftersnack och stretching.

2 kommentarer

  1. Johan skriver:

    Tack för gårdagens träning! Första gången jag var med. VÄLDIGT kul med intervall + styrkeövningar i gröngräset. Vilka proffsiga ledare ni är. Och ja – jag har träningsvärk idag!
    Jag kommer definitivt nästa måndag.

    /Johan

  2. Lisa skriver:

    Tack själv Johan! Vad roligt att du gillade passet och härligt med träningsvärk i dag:) Vi ser fram emot att ha dig tillbaka nästa vecka.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

* Kopiera detta lösenord:

* Skriv eller klistra in lösenordet: