Tips på helgpass!

17 februari, 2017

Jag sitter och funderar på vad jag ska springa i helgen och har kommit fram till att det förmodligen kommer bli ett långpass på ca 2 timmar en av dagarna samt ett intervallpass som ser ut så här den andra dagen:
Uppvärmning 15 lugnt
Intervaller:
10 min progressivt med 0.15 min/km ökning varannan minut (exv. 2 min @ 4.15 – 2 min @ 4.00 – 2 min @ 3.45 – 2 min @ 3.30 – 2 min @ 3.15)
Vila 90 sek
6×75 sek i tempot du avslutade föregående intervall alternativt lite snabbare (exv. 3.10-3.15), vila 45 sek
Vila 90 sek
10 min progressivt med 0.15 min/km ökning varannan minut (start samma som ovan eller lite snabbare)
Vila 90 sek
6×45 sek i tempot du avslutade föregående intervall alternativt lie snabbare, vila 45-60 sek

Charlotte
Foto: Fredrik Wannerstedt

Utöver det ska jag försöka hinna med ett yogapass och ett styrkepass. Hoppas att ni kan hitta lite inspiration i mitt upplägg 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Kommande händelser

Det finns inga kommande aktiviteter.